جشن رسیدن مرکز آموزش های تخصصی جهاد دانشگاهی فومن به ثبت نام هزارمین فراگیر

۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۰:۵۶ کد : ۲۰۷۴ آخرین اخبار
تعداد بازدید:۴۱۳
جشن رسیدن مرکز آموزش های تخصصی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی فومن به ثبت نام هزارمین فراگیر با حضور مسئولان در شهرستان فومن برگزار شد.
جشن رسیدن مرکز آموزش های تخصصی جهاد دانشگاهی فومن به ثبت نام هزارمین فراگیر

سودابه قنبری، مدیر مرکز آموزش های تخصصی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی فومن در جشن ثبت نام هزارمین فراگیر در این مرکز، اظهار کرد: مرکز آموزش های تخصصی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی فومن در شهریورماه سال ۹۹ با ۲۵ نفر فراگیر شروع به فعالیت کرد و در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ تعداد ثبت نام کنندگان به هزار نفر رسید.

وی افزود: پذیرش فراگیر در کارگروه های علوم پزشکی، علوم انسانی، کامپیوتر، زبان های خارجی، فرهنگ و هنر، فنی و مهندسی و کشاورزی بوده است.

قنبری ادامه داد: استارت کار مرکز در شرایط اوج همه گیری کرونا بوده و مرکز در حال شیفت مکرر کلاسها از حضوری به آنلاین و برعکس بوده است.

مدیر مرکز آموزش های تخصصی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی فومن خاطرنشان کرد: در تیرماه سال ۱۴۰۰ نمایشگاه محصولات مشاغل خانگی بر عهده این مرکز گذاشته شد که منطقه غرب گیلان را پوشش می داد. در این نمایشگاه توانمندی های زنان سرپرست خانوار به نمایش درآمد.

وی تصریح کرد: افراد دارای مشاغل خانگی معمولاً تولیدات و سفارشات اندک دارند؛ این افراد در اتصال به بازار ضعیف هستند و لذا طرح توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی در نمایشگاه های دائمی اعم از مجازی و فیزیکی این بستر فروش را فراهم می کند.

قنبری با بیان اینکه همه افراد به ویژه بانوان مخاطب طرح توسعه مشاغل خانگی هستند، تصریح کرد: با اجرای طرح مذکور به دنبال ایجاد شغل و درآمد پایدار برای بانوانی هستیم که می خواهند از نظر اقتصادی مستقل باشند و پیشرانان جهاد دانشگاهی به کمک این افراد تحت پوشش خواهند رفت.

وی با اشاره به قشر آموزش پذیر در منطقه غرب گیلان و چشم اندازی که برای مرکز وجود دارد، گفت: در تامین نیاز بازار به نیروی انسانی ماهر بر این باور هستیم که می توانیم با آموزش نیروی کار گام موثری درخصوص ایجاد اشتغال، کاهش بیکاری و جلوگیری از مهاجرت جوانان به سایر استان ها برداریم.

قنبری تاکید کرد: این مهم با شناسایی نیازهای بازار در منطقه، حضور اساتید مجرب و برخورداری از فضا و ابزار آموزشی مناسب امکانپذیر خواهد بود.

وی گفت: در جهت اجرایی کردن موارد مطرح شده، رفع کمبود اعتبارات مورد نیاز و تامین فضای مناسب و ابزار کمک آموزشی ضروری است.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی آموزش کوتاه مدت فراگیر


نظر شما :